CHARAKTERISTIKA

Nový model s řadou technických předností a novinek s určujícím heslem "We R1", jako např.

Motor o výkonu 200 PS s křížovým klikovým hřídelem

Model R1 nové generace je poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 998 ccm se čtyřmi ventily a křížovým klikovým hřídelem, který vyvine výkon 200 PS – bez natlakování vzduchu. Jeho nově navržený křížový klikový hřídel je odvozen od našeho vítězstvími ověnčeného motocyklu YZR-M1 MotoGP a poskytuje nepravidelný interval zapalování 270° – 180° – 90° – 180° pro vysoké úrovně lineárního točivého momentu.

6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit)

Vysoce sofistikovaná 6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit) poskytuje přesné údaje o každém aspektu běžícího motoru jednotce ECU, která poté aktivuje technologii elektronického řízení modelu R1M, jako je například systém řízení skluzu zadního kola citlivý vůči úhlu klonění (Slide Control System neboli SCS), odvozený od modelů MotoGP, a systém řízení trakce (Traction Control System neboli TCS).

Trojrozměrné řízení

Technologie elektronického řízení modelu R1, jejíž součástí je systém řízení skluzu zadního kola citlivý vůči úhlu klonění (SCS) a systém řízení trakce (TCS), a dále systém řízení předního zdvihu (Front Lift Control system neboli LIF), systém řízení rozjezdu (Launch Control System neboli LCS)  umožní každému jezdci dosáhnout na dráze plného potenciálu.

Systém ABS se sdruženým brzdným systémem

Nová dvojitá přední kotoučová brzda o průměru 320 mm a monoblokové třmeny modelu R1 (a také zadní kotoučová brzda o průměru 220 mm) jsou vybaveny sofistikovaným systémem ABS (antiblokovacím brzdným systémem) citlivým vůči klonění a také sdruženým brzdným systémem společnosti Yamaha, které jezdci umožňují dosáhnout vysoké úrovně ovladatelnosti za různých situací na okruhu i na silnici.

Kompaktní rám Deltabox

Zbrusu nový hliníkový rám Deltabox je vybaven dlouhou kyvnou vidlicí s horním opěrným členem a magnéziovým zadním rámem, což u modelu R1M podtrhuje nepřehlédnutelné znaky závodního motocyklu, převzaté z modelu M1. Rám s krátkým rozvorem kol 1 405 mm a nízká hmotnost s provozními náplněmi, pouhých 200 kg, propůjčují modelu R1M vysokou úroveň hbitosti, citlivosti a výkonu na dráze.

Připraven na závod a dráhu

Nový model R1, to je stroj připravený i na okruh – v jeho žilách koluje krev nesoucí znaky modelu M1. Ke špičkovému vybavení patří lehká kola z litého magnézia. A efektivní jízdní pozice je zajištěna 17litrovou palivovou nádrží z leštěného hliníku opatřenou důkladnými prohlubněmi pro kolena.

Nastavitelné režimy jízdy

Výběr režimu výkonu (Power mode selection neboli PWR) nabízí závodníkům a jezdcům na dráze možnost volby ze čtyř nastavitelných režimů jízdy. Jednotlivé režimy regulují otvor škrticí klapky podle toho, v jaké poloze se škrticí klapka nachází. Všechny elektronické ovládací prvky lze upravit prostřednictvím systému řízení jízdy společnosti Yamaha (YRC), který je pomocí „jednoho kliknutí“ přizpůsobí převažujícím podmínkám.

Hlava válce s vysokou kompresí a lehké vnitřní součásti

Nový motor pro dosažení optimálního výkonu využívá válec s vysokou kompresí 13:1, který disponuje spalovací komorou s uzavřenou horní částí a velkým průměrem sacích a výfukových ventilů. A okamžité odezvy s vysokým výkonem a silným lineárním točivým momentem dosahuje model R1 díky titanovým ojnicím a pístům z kovaného hliníku.

Nová přístrojová deska

Vysoké technlogické vyspělosti odpovídá i nový přístrojový panel s diplejem LCD TFT (Thin Film Transistor)

Limitovaný modfel k šedesátému výročí v klasické barvě černožluté je vybaven v základu výfukem Akrapovic.

 

BARVY:

Modrostříbrná, červenobílá, černožlutá

 

CENA:  529990 Kč
              564990 Kč verze 60th Anniversary (+Akrapovic) černožlutá (skladová nyní se slevou) 539990,- Kč

Motor

Typ motoru

kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC, paralelní čtyřválec s náklonem dopředu, 4ventilový

Zdvihový objem

998cc

Vrtání x zdvih

79,0mm x 50,9mm

Kompresní poměr

13,0 : 1

Maximální výkon

147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 rpm

Maximální točivý moment

112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm

Systém mazání

zásoba oleje v klikové skříni

Typ spojky

mokrá, vícelamelová

Karburátor

Vstřikování paliva

Systém zapalování

TCI (digitální)

Systém startování

Elektrický

Převodovka

stálý záběr, 6rychlostní

Koncový převod

Řetěz

Podvozek

Rám

hliníkový, Deltabox

Systém předního odpružení

Teleskopické vidlice, Ø 43 mm

Přední zdvih

120 mm

Úhel sklonu

24º

Stopa

102 mm

Systém zadního odpružení

kyvná vidlice, (kloubové odpružení)

Zadní zdvih

120 mm

Přední brzda

Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 320 mm

Zadní brzda

Hydraulická jednokotoučová, Ø 220 mm

Přední pneumatika

120/70 ZR17M/C (58W)

Zadní pneumatika

190/55 ZR17M/C (75W)

Rozměry

Celková délka

2 055 mm

Celková šířka

690 mm

Celková výška

1 150 mm

Výška sedla

855 mm

Rozvor kol

1 405 mm

Minimální světlá výška

130 mm

Mokrá hmotnost včetně náplní

199 kg

Kapacita palivové nádrže

17 Litry

Kapacita olejové nádrže

3,9 litry

GALERIE:   prezentace v Miláně  http://www.yamaha-we-r1.com/